hippologbloggen.blogg.se

Juli till jul

Publicerad 2017-01-16 07:38:03 i Allmänt, Carin,

Fortsättning på min lilla årsresumé då. Jag kan väl säga att jag tycker det är minst lika roligt jag! Att se tillbaka på saker man glömt och återuppliva fina minnen igen.
 
i Juli och Augusti jobbade jag på Flyinge, ett helt fantastiskt jobb. Jag fick möjlighet att bland annat rida en hel drös fina skolhästar, men också ha stalltjänst, beteskoll och en massa annat.
 
I september började år tre på hippologen.Jag började med dressyr och unghäst där jag red Umberto och Con Quest. Vi jobbade på och jag hann med en hopptävling och en dressyrtävling innan det var dags för examen i oktober. Utöver skolan hade jag ju även en C-ponny på lite försäljning här hos mig. 
Examensarbetet drogs igång och jag och Karin började forma vårt arbete och kunde till slut börja ta våra foderprover och börja analysera.
I slutet åkte även lille ponnyn hem och till mig kom istället Cara Mia Lady, som är kvar hos mig fortfarande.
 
 
Efter examination med unghästarna i både hoppning och dressyr och dressyerexamen hoppade vi in i hoppblocket som fyllde ut november och december. En del motgångar och lite toppar också såklart men överlag har min hopp-höst känts lite jobbigt och så är det ibland. 
I i november och december hann jag även med två SLUSS-helger, med en snabbvisit hemma, besök av mina sindarvesystrar här i skåne, jag fyllde 22 år och firade jul med min familj.
 
Nu är det januari och jag är redo för sista terminen på hippologen och jag går som ja sagt innan ut på praktik, jag ska till Olof Smith och vara där i åtta veckor, efter det är det hoppning för hela slanten sista delen av våren som är kvar. Vad som händer andra halvan av det här året är fortfarande väldigt oklart, en oskriven bok som sa fyllas med mycket nytt och mycket förändring, men jag tror att det också blir bra. 
 
Nu är det dags att göra sig iordning för att åka till skolan. Ha en fin dag i kylan!
C,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela