hippologbloggen.blogg.se

Repeat after me: You can do this

Publicerad 2016-12-05 16:32:09 i Allmänt,

Min näst sista termin på Hippologutbildningen börjar gå mot sitt slut och det är väl himla skrämmande måste jag säga. Men jag tänker inte fokusera så mycket på vad som kommer sen, utan istället fokusera på att ta vara på sista tiden, suga åt mig av varendra minut jag har kvar.
I helgen har jag mest varit i stallet, jag har haft stalltjänst på skolan och igår var det Öppet hus på Flyinge där jag och några till från klassen höll i en miniclinic, där vi pratade om hur vårat dagliga dressyrarbete ser ut med våra skolhästar, både de yngre och äldre men också hopphästarna och deras dressyrarbete. 
Jag tycker det är väldigt roligt, om är nervöst att hålla clinic/ridundervisning och verkligen känna att man kan tillämpa sina kunskaper man samlat på sig under åren här på utbildningen. För det blir lite som att leva i en bubbla under utbildningen och innanför den jobbar man på, rider, utvecklas såklart, både som människa och ryttare och man får en stor stadig kunskapsgrund att stå på inför framtiden. Men det är egentligen inte förrän man kliver ur den bubblan som man märker hur långt man egentligen har kommit. När man kommer till andra stall, träffar människor utanför sin utbildning och anläggningarna som vi går på då inser man faktiskt att man sitter på en ganska stor skatt med kunskap. Vilket är helt fantastiskt, att vi ska ut i världen sen och sprida våra kunskaper, få ännu mer kunskaper och bygga upp ett liv känns som sagt, skrämmande men också såklart spännande.
 
Imorgon vankas hopptävling för mig och Cleary, en 110 bli min debut på honom och just nu har jag faktiskt en bra känsla, sista hoppträningarna har gått riktigt bra och jag har hittat en ridstil som fungerar bra på honom och jag har fått tillbaka självförtroende och känsla. 
 
Nu ska jag snart tillbaka till skolan för banbyggnad och sen styrelsemöte, jobbigt att man satt sig i soffan under en filt...då är det som svårast att ta sig upp, haha.
Ha det fint vänner! :)
C
 
Några av mina finfina klassisar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela