hippologbloggen.blogg.se

December för dörren

Publicerad 2016-11-29 07:48:56 i Allmänt, Carin,

Godmorgon!
Sen sist har jag kommit ur ridsvackan och börjar klättra lite uppåt igen. Såhär när det börjar kännas något bättre igen kan jag faktiskt tycka att det är lite bra med svackor. När en är där nere, hinner man analysera och fundera över sin ridning så himla mycket. Vad gör jag för att det ska bli så? Osv. Nu när december står för dörren försöker jag ta vara på en lite lugnare vecka. Det väntas en ganska hektisk period nu i december och jag kommer verkligen få köra ända in i kaklet nu i slutspurten av höstterminen.
December bjuder bland annat på tävling den 6/12 där jag ska tävla 110 och min första 120 någonsin...NERVÖS! Sedan väntas luciafirande som min klass håller i, vi ska anordna en kårkväll där vi ska försöka ragga upp nya ettor till HAS-styrelsen, två stalltjänsthelger och sedan väntar en helg där jag ska göra min SRL 2 ridlärarprov. Detta är något jag är riktigt nervös över, men hoppas ändå på att det kommer gå vägen.
Sist men inte minst har jag också examen i hoppning 22 december. 
 
Kort och gott, mycket att göra. Jag gillar det såklart och jag tror att det blir en rolig månad, men ibland behöver man tid att sitta ner och andas lite också. För utöver allt detta så borde man kanske inhandla någon julklapp, hinna med sådant som alltid hamnar i sista hand, typ tvätt, disk, städning...hehe. 
 
Dagen idag bjuder på ridlära nu på morgonen och hoppträning vi halv två, utöver det ska jag till min pålla och ikväll hoppträning på 4åringen jag rider så nu är det dags att kicka igång dagen, som förövrigt ser ut att bli solig! Då blir livet alltid lite enklare :)
 
 
 
 
Tre av "mina" fantastiska stjärnor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela