hippologbloggen.blogg.se

Nytändning

Publicerad 2016-11-03 09:37:53 i Allmänt, Carin,

Hej i höstkylan!
Första morgonen med skrapning av rutor för den här hösten. Egentligen måste man väl säga att Skåne har visat sig från sin bästa sida denna höst med inte många dagar med regn och blåst. Idag är ännu en sådan dag, sol och någon minusgrad. Jag som är från nordligare breddgrader är mer än nöjd, skulle man väl kunna säga.
I helgen var jag i Skinnskatteberg med SLUSS och träffade en drös trevliga människor från andra utbildningar inom SLU. Det var väldigt skönt att faktiskt komma iväg, se och göra någonting annat. För trots att jag är supernöjd med min tillvaro och inte skulle vilja byta bort den mot något annat så är en icebreaker från vardagen otroligt skönt ibland. 
Det hjälper mig att ladda om och verkligen uppskatta det jag har, dessutom.
 
Denna vecka vi är inne på nu är en liten mellanvecka skulle man kunna säga. Vi har blivit tilldelade nya hästar och dressyren är över för min del. Jag har fått tillbaka en häst jag red mycket i somras när jag jobbade på Flyinge och det är jag väldigt glad för. Cleary heter han, en 11-årig valack e. Clearway ue. Cornetto. Jag tror att vi kommer ha några riktigt roliga veckor ihop och jag tror att jag kommer få en riktigt bra känsla och ett bra självförtroende inom hoppningen tillsammans med honom.
 
Egentligen har November så himla mycket roligt att bjuda på. Det känns väldigt skönt att ha mycket att se fram emot när den dystraste och mörkaste tiden kommer emot oss med stormsteg. Till att börja med så kommer mina Sindarvesystrar och hälsar på mig nu till helgen och bara det gör att jag kan förtränga min förkylning och dunkande huvudvärk för en stund åtminstone. 
 
Idag är det hoppning på schemat för oss. Utöver det ska jag rida 4-åringen och Cara Mia. En rätt ledig dag ändå ;)
Ha en fin dag!
Vi hörs,C
 
 
Några av mina fina klassisar och våra fantastiska hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela