hippologbloggen.blogg.se

Terrängträning

Publicerad 2016-11-18 07:28:03 i Allmänt,

Igår stod terräng på schemat, för SLU:s egna professor Jan Jönsson. Efter förra veckans halvkassa insatser i sadeln så red jag iväg från stallet med en lätt illamående och vemodig känsla i magen. Inte rädsla direkt, men en tråkig inställning till att jag nog inte klarar av detta. "Kan ju ändå inte rida..." Ni vet hur hjärnan kan tänka av sig själv ibland.
Jag berättade för Janne om läget och han, lugn som alltid lyssnade och hjälpte mig uifrån det.Han har någon magisk effekt på en, man blir lugn bara rider och tänker inte så mycket. Känslan i magen var definitivt bättre när jag red hem till stallet igen. 
 
Idag står ex-jobbs skrivande på schemat,sedan lite hästar som ska ridas och sen lite fredagsmys, borde få till lite plugg under helgen också, får se hur det går med det. 
 
Nu ska jag åka till pållan, sen vidare till Karin för plugg!
Puss, C
 
 
 Bästa hoppgänget! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela