hippologbloggen.blogg.se

Vintern är här!(skulle publicerats igår...)

Publicerad 2016-11-09 15:49:01 i Allmänt,

...Om den är här för att stanna återstår att se. Jag gissar på inte. Men även om jag för tillfället sitter hemma och dricker kokhett kaffe under täcket för att tina upp, så älskar jag dagar som dessa med minusgrader och en gnistrande sol. Man kan ju inte bli annat än glad.
Idag har vi hoppat för Ancan, en väldigt bra lektion där vi fokucerade på att verkligen ha hästen mellan hjälperna, kunna forma för inneskänkel osv. Vi hoppade också mycket på olika höjder för att kunna variera galoppen, rida an mot ett litet räcke i trevlig galopp, i landingen driva fram och sätta en större galoppan mot en linje med större hinder. 
Jag hade inte en jättebra känsla med mig från förra veckan,när jag inte lyckades med speciellt mycket ridmässigt. Haha! Lite dippar har man väl då och då, trots att det är riktigt segt. Men efter idag känns det riktigt bra igen, jag hittade in i känslan, såg distanser och kunde variera galoppen, sätta fjäder och inte "trycka" iväg honom så mycket.
Cleary, min finafina skolhäst hjälper mig ju i alla situationer och jag är så glad för att få bekanta mig med honom under sista höstterminen på utbildningen.
Resterande vecka bjuder på tömkörning och en hopplektion innan hästarna får lite lugnare dagar över helgen, med uteritt och lite sådär.
 
Jag ska snart åka tillbaka till stallet för hoppträning på 4-åringen jag rider där, men först tina upp tårna ännu lite till.
Kram, C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela