hippologbloggen.blogg.se

20161019

Publicerad 2016-10-19 14:10:11 i Allmänt, Milly,

Hej i höstkylan!
 
Är det inte lite väl kallt nu va? Jag föredrar 25+ och strålande sol, så med tanke på detta kan man ju undra vad jag gör i detta kalla land. Men det kalla landet har ju helt klart en del fördelar vilket gör det hela lite enklare. Jag mår för tillfället inte helt hundra, helt orkeslös och har huvud och magvärk om vartannat. Så igår var jag faktiskt hemma och tog det lugnt, idag har jag fått hjälp med stalltjänst vilket känns skönt. Så under resterande del av veckan ska jag bara göra det som måste göras, försöka att inte stressa runt som en yr höna, vilket jag gör ganska ofta i vanliga fall.
 
Idag har jag tömkört Nisse för Olof, det gick väldigt bra. Jag tycker det är väldigt roligt att tömköra, man kommer åt dom på ett annat sätt och framförallt så ser man så tydligt hur hästen jobbar. Sedan är så nyttigt för hästen att få jobba igenom kroppen utan att ha en ryttare på ryggen. Alternativ träning när den är som bäst! Förutom Nisse så har jag även hand om Carlentini som är Julias skolhäst, så honom ska jag rida nu på em och ska även till Wincent och rida honom en sväng. Förutom detta så blir det rätt lugnt, ska ta tag i lite skolarbeten som jag har samlat på hög. Jag är nog världens bästa på att leva i förnekelse, inte en jättebra egenskap om ni frågar mig. Men, det är bara att leva med det.
 
Förutom detta så rullar livet på rätt bra, sex dagar kvar till "löning" och inte många veckor kvar tills jag får min nya sadel. Nu ska jag svira om till ridbrallor och ta mig till stallet. Ha de fint!
Hej,
Milly

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela