hippologbloggen.blogg.se

Kyra-träning och lite annat

Publicerad 2016-10-19 06:04:01 i Allmänt, Carin,

Denna veckan har vi haft äran att ha Kyra på besök. Vi har ridit med våra dressyrhästar en dag men jag har även haft turen att, min unghäst är med i ett projekt tillsammans med några andra skolhästar på Flyinge, vilket gjorde att jag har fått rida för henna två gånger med Con Quest också. Helt inne på grunder, grunder och åter grunder red vi 45 min med enbart fokus på övergångar. Samling var temat och vi jobbade med att hästarna verkligen ska ställa upp med bakbenen in under sig, sätta igång igen med bakbenen osv.
Vilket resultat jag fick - Umberto var mjuk som smör i hela kroppen och framme för skänkeln.
 
Med unghästarna jobbade vi mycket med egen balans/bärighet. Samma här med mycket övergångar, noggrannheten i att  avslappningen finns i hästen i halten osv. Min fina Arne var så duktig och blev riktigt riktigt fin. Idag ska han få skritta ut en vända i naturen och vara unghäst igen. :)
Umberto ska idag gå tömkörning för Olof och imorgon tävling. Min första MSV C1 ever och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös...
 
Nu ska jag snart åka och jobba i Stora Hingts, i med kaffet bara! 
Ha en bra da, Kram
C, 
Från förra året när vi red för Kyra på Strömsholm, jag och Fender. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela