hippologbloggen.blogg.se

Lifes is good. A horse makes it better

Publicerad 2016-10-27 06:03:08 i Allmänt,

God morgon!
Tänk att jag började fixa iordning kaffebryggaren på kvällen för att bara kunna trycka på den på morgonen....allt för att kunna snooza några minuter till?! Haha.
Redan torsdag hörrni, dagarna går ju så himla fort. Idag har vi vår sista dressyrlektion med våra hästar, imorgon har vi självständigt arbete med dem och på måndag är det dags för nytt ridblock - hoppning!! och ny häst,nya utmaningar. 
Jag är dock en av de lyckliga som redan vet vilken häst jag kommer att ha - i och med att jag jobbade på Flyinge under sommaren och hade turen att rida många fina hästar så fick jag även turen att träna lite för vår hopptränare Ancan, med en av hästarna. Så det har varit klart ända sen dess att jag ska ha en vallack vid namn Cleary (e.Cornetto - Clearway) och det känns helt fantastiskt!! Han är en stjärna och har ett hjärta minst lika stort som hela hans kropp <3
 
Såklart har jag lite separationsångest till mina pojkar jag ridit under de första åtta veckorna här men jag tänker att det är så himla nyttigt med hästbyten och att jag är helt kär i min kommande häst att skilsmässan från Umberto och Con Quest kommer gå relativt bra, kanske.
 
Idag har vi även hoppexamen med våra yngre hästar, vi har konstruerat en bana, där vi fått motivera varje hinder, sväng, väg, distans osv. Det är väldigt bra att vi hela tiden måste tänka steget längre, varför just 17 meter mellan hindren, varför är denhär svängen klurig osv. Jag älskar att analysera :D Allt egentligen, ridningen, livet, rörelsemekanik, utfodring och allt som går att analysera, haha. 
Sedan ska dagen spenderas med att plugga, packa och rida Cara Mia. Åker nämligen bort imorgon fm och är inte tillbaka är förrän på måndag,långledigt.
 
Nu tillbaka till mitt väl förberedda kaffe och sedan hoppa i bilen till skolan för lite morgonjobb.
Ha en fin dag!
Kram C,
 
 Cleary tar sovmorgon, i somras när jag jobbade på Flyinge. Världens sötaste!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela