hippologbloggen.blogg.se

Hippologiskt livstecken

Publicerad 2017-01-07 21:04:00 i Allmänt, Milly,

Länge sedan jag skrev något här.. igen!
Men som jag kanske sagt, man vill hinna med mer än vad man egentligen gör. Och då får man prioritera - och att blogga ligger inte på min prio nr. 1 för tillfället, även om jag tycker att det är väldigt kul!
 
Hos mig rullar allt på med skola osv. Jag har till skillnad mot Carin inte gjort SRL2 provet. Anledningen till detta är ganska enkel - jag har en SRL1 diplomering sedan tidigare och jobbade som ridlärare under en tid. Detta var kul och utvecklande men tyvärr inget som jag känner att jag vill lägga ner min själ i. Inte just nu i alla fall. Jag kanske ändrar mig när jag blir äldre, men då tror jag att en tränarutbildning ligger mig närmre. Jag har gjort min dressyrexamen i det första blocket på Lord, och blev godkänd med fina omdömen. Har även gjort min unghästexamen i hoppning och dressyr på Carisma, är väldigt stolt över den utveckling som skett och de omdömen min examen gav gör mig nästan lite tårögd. Om man kan räkna ett personbästa i detta så var detta mitt, med det sagt så förstår ni nog att jag var godkänd. Jag och Michelle är klar med all vår datainsamling till vårt exjobb, nu är det bara allt skriftligt kvar, vilket känns som en ganska liten del i jämförelse med alla timmar vi spenderat i labbet. Vi har redovisat vår affärsplan i företagsekonomin och är godkända i den delen.
I veckan väntar två tentor - en i dressyr och en i företagsekonomi.
 
Just nu håller vi på och snurrar igång alla hästar efter några dagars vintervila. Det känns som att det har gjort dom gott. Lord känns pigg och fräsch, Slide likaså! Carisma har tyvärr åkt hem till sin ägare och det var med ett ganska tungt hjärta som jag vinkade av den damen. Hon har verkligen etsat sig fast hos mig - den kombination av utmaning och en helt fantastisk ridkänsla är något som jag bara älskar. Den häst som kommer att ersätta Carisma är fina Con Quest - en valack f. 2011 e. Connaisseur ue. Show Star, ska bli spännande att se vad vi kan åstadkomma av de sista veckorna på skolan.
 
Den 8 - 12 februari kommer jag och Tove från klassen att åka till Starum, Norge för att respresentera Flyinge och hippologprogrammet på Students Championships. Denna tävling är uppdelad i olika delar, har inte full koll på detta för tillfället, men det som jag vet ingår är hoppning, dressyr och undervisning. Ser verkligen fram emot detta och har redan påbörjat slipning av min engelska, nu ska jag bara få alla ridtermer att sitta - sen så! Med tanke på min sjuka flygrädsla så har jag gått in för att vinna, enda motivationen som får mig att sätta mig på ett plan. Lite ångestladdat är det allt. Tips för att bota flygrädsla mottages tacksamt!
 
I mars går jag ut på praktik, jag kommer att göra min praktik hos OJ Sporthorses som drivs av Olof Axelsson och Josefine Ekdahl. Detta är bara ett stenkast från Flyinge vilket gör att jag inte behöver flytta varken mig själv eller hästen.
 
Förutom skola och hästar så har jag varit en hel del ledig i mellandagarna och över nyår, har verkligen laddat upp batterierna och spenderat en hel del tid i Halmstad som har blivit lite av mitt andra hem. När jag går ut i juni har jag siktet på just den staden, Halmstad. Jag och mina hästar tänkte flytta dit och skaffa oss ett jobb, så om någon där ute har något på lut är det bara att hojta. Jag är öppen för förslag!
 
Hoppas ni har haft en lika bra jul och nyårsledighet som jag har haft, nu blickar vi framåt mot ett 2017 där nästan allt kan hända. Många oskrivna blad ska skrivas och jag ser fram emot nya utmaningar och erfarenheter!
Som vanligt så finns det mer bilder på instagram - millyakerlund
Hoppla,
Milly
På bild - härliga Slide f. 2009 e. Sergeant Pepper ue. Convoi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela