hippologbloggen.blogg.se

Mitt 2016 - första 6 månaderna

Publicerad 2017-01-03 19:25:21 i Allmänt,

Hallådär!
Såhär några dagar in på 2017 känner jag att det är dags för lite tillbakablick på mitt hippologår 2016. På många plan har det här året varit ett av mina bästa år med så mycket ny kunskap, fina hästar, roligt sommarjobb och goda resultat i skolan. På det privata planet känner jag att jag vuxit som människa och hittat min väg att gå. Jag blev sambo med min Albin och det var helt fantastiskt efter nästan ett års distansförhållande. 
Men 2016 har också inneburit en del jobbiga händelser, min älskade mormor lämnade jordelivet och Lina åkte hem till sin ägare igen.
 
I januari kickade dressyrblocket igång ordentligt uppe på Strömsholm, där jag först red en stor fuxherre - Volfram för att senare få lilla snärtiga Fender. Vi hade paralellt med dressyren en egen unghäst - Beridna Högvaktens Charmeur fick jag äran att jobba med och han fick en stor plats i mitt hjärta. Utöver det hade jag min föredetta skolhäst Oprah, Lina och en galoppör som skulle bli ridhäst att rida. Full rulle. I Januari fick jag också veta att jag skulle få åka på praktik till Malmö Ridklubb och började kika på boende. Februari månad gick sjukt fort, jag hade fullt upp och red mycket och hade tentor i hoppning och dressyr - mest häst var det faktiskt
 
 
 
 
I mars hände det faktiskt en del skoj! Vi fick äran att rida för Professor Kyra Kyrlund, vi red upp våra remonter till skolan och tränade för Jan Jönsson. Sist men inte minst flyttade jag och Lina till Skåne, tillsammans med Albin i en lägenhet och Lina fick bo på Malmö Ridklubb.
 
 
 
 
 
 
 April och Maj spenderades på Malmö Ridklubb där jag fick göra mycket roligt och lära mig så himla mycket! Jag hade fantastiska Louise som handledare och hon hjälpte mig väldigt mycket med min undervisning och också i min ridning. Jag fick rida många fina ridskolehästar, främst en irländsk Valack som kallas Prisse men också lite ponnyer och en privatponny. Lina var hur fin som helst och vi hopptränade för Ridklubbens dåvarande verksamhetschef Per. 
 
 
Sen kom Juni och mitt hjärta åkte hem till sin ägare för att bli dräktig, med Crelido och jag åkte upp till Strömsholm igen för två avsultande veckor där vi redovisade en del arbete från praktiken, umgicks och hjälpte till på Nationaldagstävlingarna. Det var härliga veckor och jag fick bo hos Milly och rida lite på hennes fina häst Rut. 
Sen kom avslutningsdagen och vi fick se treorna gråta floder och vi kände nog alla att den känslan kommer infinna sig hos oss också när det är dags för oss. 
Men vi fick också säga hejdå till varandra, för hälften av klassen skulle ju vara kvar på Strömsholm och hälften skulle ner till Flyinge, vemodigt såklart.
 

Lovet började och jag hade en vecka ledigt innan jag åkte till min favvo-ö Gotland och till Sindarve för jobb. Livet lekte, som det alltid gör när man är där. Gosade med fölisar, hade läger, red fina hästar och firade midsommar med Albin på hotell i Visby.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milly och Carin

Välkomna! Här kommer ni att få följa oss det sista året på Hippologutbildningen på Flyinge. Vi kommer att blogga om hästar, ridning och en hel del annat.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela